مهدی جلالی مجد

محقق و مدرس دانشگاه در رشته آسیب شناسی و حرکات اصلاحی در ورزش

مهدی جلالی مجد

محقق و مدرس دانشگاه در رشته آسیب شناسی و حرکات اصلاحی در ورزش

مهدی جلالی مجد

این وبلاگ جهت نشر مطالب علمی و دانشگاهی در رشته آسیب شناسی و حرکات اصلاحی در ورزش جهت استفاده دانشجویان عزیز می باشد.

opportunities

جمعه, ۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۰ ب.ظ

.

Don’t wait for extraordinary opportunities. Seize common occasions and make them great.
Orison Swett Marden

منتظر فرصت های طلایی نمانید ، فرصت های معمولی را از دست ندهید و آنها را به شرایط استثنایی تبدیل کنید.


  • مهدی جلالی مجد

نظرات  (۲)

  • محمدرضا سوری
  • سلام
  • محمدرضا سوری
  • سلام محمدرضا سوری هستم دانشجوی دانشگاه امام علی (ع)صفادشت 
    موضوع در مورد چالش ها و فرصت های ورزشی که انجام میدم.
    ورزشی که انجام میدم پرورش اندام یا همون بدنسازیه من در استان تهران، شهرستان ملارد زندگی میکنم.
    چالش ها و تهدید های بدنسازی در اینجا بسیار زیاده، به عنوان مثال همه سالن بدنسازی ها در جایی که ما هستیم در زیر زمین قرار داره و در تابستان تمرین کردن خیلی سخته چون تهویه مناسبی نداره، موضوع دیگه نداشتن مربی با کیفیت، اینجا هرکس بدنش خوب باشه میگن مربیه خوبیه و خیلی راحت برنامه مینویسن و مکمل می فروشن. 
    من از 15سالگی وارد رشته ی بدنسازی شدم و الان 3سال سابقه تمرین دارم، بله باید عرض کنم که من 6ماه اول اصلا تغییر چندانی در بدنم ندیدم چون فقط وزنه میزدم و مربی اصلا کاری نداشت به نحوه ی تمرین کردنم، بعد ها خودم که وارد رشته ی تربیت بدنی شدم تازه فهمیدم داستان از چه قراره و باید در این رشته چه کار هایی انجام داد تا پیشرفت کرد اونم با تحقیق و پرسش از استاد ها و معلمان تربیت بدنی کسب کردم .
    خلاصه علاقه ی من به رشته ی بدنسازی بیشتر شد و هر روز مطلب های جدیدی در مورد بدنسازی کسب می کردم،متاسفانه الان رشته ی بدنسازی وضعیت خوبی نداره چون که بدنسازی نیاز به تغذیه ی خوب و استفاده از مکمل ها داره ،از وضعیت مکمل ها که در بازار نوع تقلبیش خیلی زیاده و اگر هم اصل باشه خیلی گرونه، به عنوان مثال یه پروتئین وی دو کیلویی حدود پانصد هزار تومن شده، اما بدتر از اون استفاده از استروئید ها در این ورزش هست که خیلی داره به ورزشکارها آسیب میزنه، خودم در داخل باشگاه دارم میبینم که نوجوان بدون آگاهی از عوارض استروئید ها از این دارو پر خطر استفاده میکنه و مربی هم چون خودش دانش و آگاهی نداره به راحتی با دز های نامشخص و اشتباه این کار رو انجام میده، جالب اینجاست که من دیدم این استروئید ها رو به عضله هایی همچون سرشانه و سه سر بازویی و به چهار سر تزریق می‌کنند و برای من خیلی جالب بود مگر استروئیدی که تزریق می کنند تاثیر موضعی داره!!!!
    خلاصه باید بگم که وضعیت پروش اندام خیلی خرابه و باید فکری برای این ورزش پر طرفدار بشه. 
    اما از فرصت ها و جنبه های خوب این ورزش هم بگم اگه فرد با تکیه بر تغذیه و تمرین و استراحت پیش بره میتونه در این رشته موفق باشه اما هدفش رقابت در این ورزش نباشه ،اگر با این نکاتی که گفتم پیش بره یک بدن خوب و فیت رو میتونه داشته باشه.
    ورزش بدنسازی به صورت نچرال اعتماد به نفس فرد رو بالا میبره و خودش به عنوان کمک کننده به ورزش های دیگه است چون در اکثر ورزش ها قدرت و استقامت عضله نقش زیادی رو ایفا می کنه. 
    از فرصت های دیگه ی بدنسازی این هست که شاخه های خیلی خوب دیگه ای به این ورزش اضافه شده مثل (تی آر ایکس )و (کراس فیت) که در نوع خودشون خیلی خوب هستند و روز به روز طرفدارانش زیاد میشه. 



    باتشکر از استاد مهدی جلالی 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی